Lebensraum 2006
De Eugen Matzota
Ura, s-a lansat EuFonika! Bucuraţivă, români! Telefonul va costa mai nimic de-aici înainte, cat puţin aşa spun ei, evident... Sigur, aşa o şi fi, pentru că marele Deutsche Telekom, cate este în spatele acestei firme, face încă un pas in România, dar pe o poziţie exact inversă celei din Germania. Acolo, Deutsche Telekom este cel care oferă infrastructura pentru serviciile de acest tip, aşa cam face aici RomTetecom, servicii care sunt intens folosite, aş putea spune.
Ura, s-a lansat EuFonika! Bucuraţivă, români! Telefonul va costa mai nimic de-aici înainte, cat puţin aşa spun ei, evident... Sigur, aşa o şi fi, pentru că marele Deutsche Telekom, cate este în spatele acestei firme, face încă un pas in România, dar pe o poziţie exact inversă celei din Germania. Acolo, Deutsche Telekom este cel care oferă infrastructura pentru serviciile de acest tip, aşa cam face aici RomTetecom, servicii care sunt intens folosite, aş putea spune.
Cunosc
bine acest tip de servicii, aşa că voi exemplifica chiar din zona Deutsche
Telehom, adică din Germania. Există două feluri de servicii, după cum trebuie
sau nu să te înregistrezi. Cele mai bune par a fi cele ta care nu este nevoie
de niciun fel de înregistrare, faci un prefix. vorbeşti, iar la finele lunii îţi apare pe factura Deutsche Telekom şi
preţul convorbirilor efectuate ca furnizorii alternativi de telefonie. Simplu,
nu?
Pentru
a vorbi cu România, foloseam unul dintre multele prefixe - care pot varia între
6.7 şi 124 de cenţi (atenţie!!!) - şi anume pe cel mai ieftin la momentul dat,
evident. Dacă însă nu eşti atent la schimbările de tarife, schimbări care apar
relativ frecvent, poţi suna in continuare în ţară ca 124 de cenţi, crezând că
te costă doar 6,7!
De
aceea, trebuie să te informezi bine, să ştii cât şi cum plăteşti.
Să
vedem cum e cu EuFonika, să ştim şi noi ce binefaceri ne aşteaptă! Mergem pe site,
frumos, arată bine, dar, vai, a doar e singură pagină, cu o singură frază, care
reuşeşte să aibă doar o singură greşeală de ortografie şi care mă trimite sa
sun la an anumit număr în loc să mă informeze!
Ce
putem înţelege de aici, mai mult decât că această companie - plasată cu totul
întâmplător, nu-i aşa, într-o zonă binecuvântată a ţării noastre, şi mă refer
aici la peisaje, la ca vă ducea gândul? Ei bine, cei de ta firma din Sfânta
Gheorghe, se pare că tratează problema cu superficialitate, de parc- ar fi
români: Lasă că merge şi-aşa!... Dar asta e problema firmei, sunt banii ei, mă
rog, ai celor de la Magyar Telekom, mă rog, de la Deutsche Telekom.
Problema
este că în ciuda faptului că în spatele acestei operaţiuni se află gigantul
Deutsche Telekom, ori poate tocmai de aceea, procedura este mai complicată.
Sigur, în Germania totul pare a fi mai complicat, atunci când este vorba despre
birocraţie, iar statul german are încă 15% din Deutsche Telekom, dar acolo lucrurile
merg ca unse!
Cum
se face insă că marele operator, adică Deutsche Telekom - nu Magyar Telekom - intră abia acum pe piaţa românească, şi atât
de timid, folosind una dintre intrările din spate, ca să spunem aşa? Să fi fost
aşa de mare şocul primului contact cu RomTetecom,
de
care, la început, erau interesate British Telecom, Concert, Deutsche Telekom,
France Telecom, Global One, NTT Japonia, OTE Grecia, PTT Telecom Olanda,
TeleDanmark, Telefonica, Telecom Finland, Telecom Italia, Telia Suedia,
Unisource? Cine ştie?
Ceea
ce putem să ne imaginăm este că Deutsche Telekom are nevoie de spaţiu vital, că
reţeaua pe care o are trebuie folosită, că o ţară aşa de mare cum este România,
cu atâţia potenţiali clienţi, nu poate fl ignorată. De altfd, aceste năzuinţe
nici nu sunt ascunse, cel puţin de Kai-Uwe Ricke CEO, Deutsche Telekom AG, cel
mai îndreptăţit s-o facă. La o conferinţă de presă, in noiembrie 2005, la Bonn,
Rlcke spunea că Deutsche Telehom, ca lider european in telecomunicaţii
integrate, vizează întărirea prezenţei pe pieţele europene, ceea ce înseamnă
şi zona estică a Europei, adică Serbia, România şl Ucraina.
Având
In vedere că, la finele anului 2005, Deutsche Telekom prezenta 55,5 milioane de
conexiuni ISDN, din care 7,7 DSL cu doar 0,4 milioane in Europa Centrală şi de
Est, este clar că liderul european nu se va putea abţine să nu atenteze la
caşcavalul altora, şi mă refer aici la atractivele firme româneşti din domeniu.
Iar caşcavalul e mare, mare cât câmpia ungară sau cât stepa rusă, dacă vreţi...
La fel ca şi spaţiul vital, acel Lebensraum, de care are atâta nevoie marele german. Desigur, este vorba despre Deutsche Telekom...
La fel ca şi spaţiul vital, acel Lebensraum, de care are atâta nevoie marele german. Desigur, este vorba despre Deutsche Telekom...