ALTculture 10/2018 – Sic transit gloria mundi. Prăbușirea omului alb




De Mădălin Matica

Sunt creștin-ortodox și sunt mândru de asta. În fapt, ar trebui să justificăm ortodoxia noastră (în fața noastră doar) pentru a putea justifica mândria intrinsecă. Mărturisind mândria și apartenența, putem explica credința și alegerea de a rămâne în ortodoxie.

Vezi că nu vezi.

Sunt momente, evenimente, lucrări artistice sau pur și simplu evenimente care mie îmi par majore și opiniei publice, minore. Chiar insignifiante. Si cum opinia publică ,manipulată sau nu de mass-media aservită (sau nu) intereselor politice, ideologice sau pur și simplu financiare nu mă interesează deloc, tind să îmi dau eu mie dreptate. Atestându-mi dreptatea, simt nevoia să explic.

Un moment pentru mine determinant a fost sinuciderea istoricului Dominique Venner despre care scriam cu ani în urmă :

“22 Mai 2013. Un intelectual de dreapta (istoric) se sinucide în fata catedralei Notre-Dame. Dominique Venner. Dorește să atragă atenția asupra pericolelor ce vin asupra Franței și Europei. Inclusiv pericolul imigrației populațiilor musulmane.
Societatea pare (pentru câteva secunde) șocată. Apoi trece peste și totul cade în uitare.
Semnale de alarmă au fost. Semnale evidente de criză sunt zilnic sub ochii noștri. De ce nu reușește Europa să reacționeze ?
Slăbiciunile care ne vor omora. Uităm repede. Când aflăm nu înțelegem. Apoi suntem mirați că nu am știut. Am știut, știm. Refuzăm să acționăm.
“New spectacular and symbolic actions are needed to wake up the sleepwalkers and shake the anaesthetised consciousness,”- Dominique Venner.
Franța ar putea să înceapă să îi onoreze memoria. A tras un semnal de alarmă. Neauzit. “

ALTculture 10/2018 – Sic transit gloria mundi. Prăbușirea omului alb 

Popular posts from this blog

Maidanul lui Banciu

De ce am scris A TREIA CHEIE, de Eugen Matzota